nah_logo3.png
Nah ontmoetingspunt Almere
Wees dankbaar voor wat over blijft en kijk vooruit naar wat er gaat komen.

Informatie Deeltaxi Almere

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

INFORMATIEKAART MOBILITEITSLAB (DEELTAXI)

 

Mobiliteitspas 

Komt u in aanmerking voor de deeltaxi? Dan ontvangt u een mobiliteitspas met een uniek pasnummer. Zorg dat u de pas bij u heeft wanneer u gebruikmaakt van de deeltaxi of andere vormen van vervoer via Taxi Salders. 

 

Welke ritten kunt u maken? 

Wel:    Bezoek aan sociale contacten                 Niet1:   Naar dialyse  
           Boodschappen doen                                           Naar dagbesteding                        
           Naar ziekenhuis voor controle of visite                  Naar chemo- of radiotherapie  
           Naar fysiotherapie (zonder rolstoel)                      Naar fysiotherapie (met rolstoel)  
           Naar vrijwilligerswerk                                          Naar werk


Indien uw zorgaanbieder een contract heeft afgesloten met Salders voor dagbestedingsvervoer kan het uiteraard wel zo zijn dat fa. Salders u vervoert naar de dagbesteding, doch dat behoort dan niet tot de zogenaamde deeltaxi.  
Bij misbruik kan Taxi Salders de kosten voor de rit aan u doorberekenen. 

Vervoersgebied  

Uw reis begint of eindigt in Almere. De gereserveerde rit geldt voor maximaal vijf OV-zones.
Zie: http://openov.nl/zones/ 
Verder reizen is mogelijk. Hiervoor betaalt u € 12,50 per extra zone.  

 
Rit reserveren per telefoon of e-mail  

Voor het reserveren van een rit belt u met telefoonnummer (036) 760 88 00. De telefonist(e) vraagt om de laatste vier cijfers van uw pasnummer of om uw geboortedatum. U kunt uw ritten ook via e-mail regelen via  

 

Op tijd reserveren  

Reserveer uw rit met de deeltaxi het liefst minimaal 24 uur van tevoren. Voor standaard ritten geldt dat u deze uiterlijk tot één uur van tevoren kunt boeken.

 

Ophalen en omrijden 

De chauffeur van de rit kan maximaal vijftien minuten eerder of later komen dan de tijd die met u is afgesproken. Mogelijk rijdt de chauffeur tijdens de rit om, zodat hij of zij andere passagiers kan ophalen of afzetten. Reken dus op minimaal zestig minuten reistijd. Wilt u bijvoorbeeld om 13.00 uur ergens zijn? Reserveer de deeltaxi dan om 12.00 uur. 

 

Kosten 

U betaalt altijd een opstaptarief en een bedrag per kilometer. De kosten zijn gelijk aan het reguliere tarief voor het openbaar vervoer.  De eigen ritbijdrage kan hoger uitvallen dan de kosten met de stadsbus aangezien het aantal km’s hoger kan zijn. De actuele tarieven vindt u op www.salders.nl/tarieven 

Mogelijk kunnen mensen in uw eigen omgeving u helpen met vervoer naar deze bestemmingen. Lukt dit niet? Neem dan contact op met het wijkteam bij u in de buurt voor een andere oplossing. Kijk op www.wijkteamsalmere.nl voor de contactmogelijkheden of bel naar telefoonnummer 14 036.

U kunt betalen via automatische incasso, via een factuur of contant. 
Hieronder ziet u welke administratiekosten u betaalt en hoe u uw rittenoverzicht krijgt.

Betaalwijze     Administratiekosten    Rittenoverzicht 
Incasso           € 0,00              Per e-mail 
Factuur           € 2,50              Per post 
Contant           € 0,00 (Geen  voorkeur vanwege de  veiligheid van de chauffeur) 

 

Bagage en hulpmiddelen 

Het is toegestaan om één stuk handbagage per persoon mee te nemen. Buiten de handbagage is er in het taxibusje ook ruimte voor één hulpmiddel (bijvoorbeeld een rollator, rolstoel of scootmobiel). 

 

Begeleiding 

Medische begeleider: heeft u tijdens de rit hulp nodig die de chauffeur niet kan bieden? Dan kunt u een begeleider meenemen. Hij of zij reist gratis mee met een OV-begeleiderskaart. Deze is aan te vragen via www.ov-begeleiderskaart.nl 
Sociale begeleiders: ook zonder medische noodzaak mag u één begeleider meenemen. Hij of zij betaalt dezelfde eigen bijdrage voor de rit als u.

 

Dieren 

Herkenbare hulphonden kunnen gratis met u meereizen. Andere dieren kunnen mee in een afgesloten tas of kooi op schoot. Bij het reserveren van de rit kunt u aangeven dat u een huisdier wilt meenemen. 

 

Wijzigingen 

Verandert er iets in uw gegevens? Bijvoorbeeld omdat u gaat verhuizen of omdat u een nieuw telefoonnummer heeft? Dit kunt u doorgeven aan Taxi Salders via (036) 760 88 00 of via  

 

Verlies mobiliteitspas  

Bent u uw mobiliteitspas verloren of is deze gestolen? Dan kunt u bij Taxi Salders een nieuwe pas aanvragen. Hiervoor betaalt u € 15,00 (inclusief verzendkosten).  

 
Vrijwilligersvervoer 

Stichting Salders Doet beschikt over ervaren krachten speciaal opgeleid voor uw vervoer met meer tijd en aandacht. Indien beschikbaar en gewenst kunnen zij met u mee om bijv. een recept op te halen, u uit de jas helpen bij terugkomst in huis of overdracht aan de gastheer of gastdame van het ziekenhuis. De inzet is afhankelijk van beschikbaarheid. 


Klachten 

Bent u niet tevreden? Dan kunt u een klacht indienen. Dit kan op verschillende manieren: 
Telefonisch via (036) 760.88.01
Per e-mail via  
Per post via Taxi Salders, Antwoordnummer 6164, 1320 WB Almere (postzegel niet nodig).  

 
Voor uw klacht via e-mail of post kunt u gebruikmaken van het klachtenformulier op www.salders.nl/klachten 
Een onafhankelijke medewerker behandelt uw klacht. U krijgt binnen vier werkdagen na ontvangst een afhandelingsbrief

Afdrukken

sponsorkliks logo

Wij doen ook mee aan Sponsorkliks, voor iedere aankoop die je via onderstaande link doet krijgen wij geld.

Alles voor dezelfde prijs gewoon in de bekende online winkels, sponsoren via onderstaande links is gratis.

NAH Ontmoetingspunt ontvangt geld als er online wordt gekocht bij ruim honderd winkels, waaronder bekende als Bol.com, Wehkamp, Zalando en Booking.com en ook als je eten laat bezorgen via Thuisbezorgd.nl of een restaurant reserveert via Dinnersite.nl ontvangt NAH Ontmoetingspunt daar geld voor.

Ga de volgende keer dat je iets online wil kopen eerst naar: https://www.sponsorkliks.com/products/shops.php?club=6150

Klik hier voor meer info over Sponsorkliks.