Skip to main content

Blogs van ervarings-deskundigen NAH

Mijn nieuwe ik ontdekken en waarderen

 Gelezen op Hersenletsel.nl

Donderdag 5 december 2019. Geplaatst onder: Hersenletsel door Johanneke Gehrels

 

Mijn nieuwe ik ontdekken en waarderen

JohannekeZaterdag 23 november ben ik naar Het Fitte Brein geweest. Willem Philipsen was daar spreker. Hij was vorig jaar aanwezig bij een uitzending van De Wereld Draait Door vanwege het boek ‘Rinkeldekink’ van Martine Bijl. Ik vind het terecht en mooi dat het boek de NS Publieksprijs heeft gewonnen.

 

Een paar maanden geleden zat ik bij de kapper en een vrouw naast mij zat Martine's boek te lezen en sprak erover waardoor het onderwerp hersenletsel bespreekbaar werd. Martine was iemand die altijd al prachtig kon schrijven. Het is daarom waardevol dat juist Martine een boek had geschreven over het leven met hersenletsel. Hersenletsel kan namelijk een onzichtbaar gevecht zijn, want naast het gene wat een ander misschien opvalt of aanhoort omdat ik erover vertel, is er ook heel veel wat er in het hoofd gebeurd, wat alleen ik ervaar. Het lukt soms niet om de juiste woorden te vinden om uit te leggen wat ik nou ervaar.

 

Naast Martine heb ik ook onwijs veel bewondering voor Willem. Tijdens de uitzending sprak hij tot Martine dat er hoop is. Toen ik dat op de televisie hoorde stroomde er water uit mijn ogen. Ik was enorm geraakt en ontroerd. Het was bijzonder hoe hij sprak en zich kon verwoorden. Ik heb hem daarna meteen een berichtje gestuurd en sindsdien hebben we contact. Gisteren bij het Fitte Brein mocht hij als lotgenoot (medereiziger) zijn verhaal met ons delen. Ik was opnieuw geraakt en probeerde soms even naar boven te kijken om maar niet te huilen. Daarna heb ik Willem ontmoet en zag om mij heen dat veel mensen met mij onder de indruk waren van zijn verhaal.

 

De schade aan mijn hersenen is frontaal en dat betekent dat bijvoorbeeld het reguleren van mijn emoties een onderdeel is dat beschadigd is. Wanneer een situatie (onverwachts) verandert of er komen bepaalde gedachtes naar boven, dan kunnen mijn emoties heel heftig zijn. Dat kan verdriet, onbegrip, teleurstelling of boosheid zijn. Ik kan er op dat moment moeilijk mee om gaan en schaam mij. Het is een gevoel van paniek en onmacht. Wanneer ik daarna in gesprek ga, kan ik het weer relativeren en de situatie overzien. Daarna kan ik nog wel even onrustig en vermoeid zijn omdat het veel energie heeft gevraagd. Ik kan gelukkig goed mijn gevoelens verwoorden maar emoties tonen vind ik ontzettend moeilijk. Het voelt soms alsof ik gevangen zit in mijn eigen lichaam.

 

Ik kan iets goed benoemen maar vanwege mijn enthousiaste en positieve uitstraling kunnen mensen moeilijk inschatten hoe het werkelijk met mij gaat. Natuurlijk zullen er mensen zijn die zeggen: ‘Ja, maar Johanneke, de klachten van heftige emoties heb ik ook en ik heb geen hersenletsel. Misschien is het bij jou ook gewoon een karaktereigenschap’. Dat zijn namelijk uitspraken die ik in mijn omgeving heb gehoord maar vooral ook in behandeltrajecten door behandelaars.

 

Het maakt het voor mij lastig dat ik op 14-jarige leeftijd hersenletsel heb gekregen. Mijn hersenen maar ook mijn persoonlijkheid en identiteit waren op dat moment nog in ontwikkeling. Het is daarom moeilijk om te weten wie ik ben en wat het stukje hersenletsel is. Dat kan mij best onzeker maken. Maar zoals Willem zegt: ‘je wordt misschien een betere versie van jezelf wanneer je de nieuwe ik ontdek’. Want het klopt wat Willem zegt, ik kijk namelijk ook anders naar het leven en waardeer de kleine dingen.

  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .
  • Hits: 899

Afbeelding sparen

Vragen en antwoorden Vomar Club is Koning sparen

Hieronder vind je vast het antwoord op jouw vraag over Vomar Club is Koning sparen. Zo niet? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier..

De Clubcode van NAH Ontmoetingspunt Almere is: NAALM2021

Voor spaarders

Wat is Club is Koning sparen?

Door simpelweg boodschappen bij Vomar te doen en bij het afrekenen je Klant-is-Koning kaart te scannen, kun je de clubkas van jouw club spekken. Vomar keert, over het totaal bestede bedrag aan boodschappen van alle leden die voor de club sparen, elk kwartaal 0,5% uit aan de club.

Om te kunnen sparen heb je een geregistreerde Klant-is-Koning kaart nodig. Deze is verkrijgbaar in onze winkels of in de Vomar-app, zie voor meer informatie www.vomar.nl/kik. Je kunt tijdens het registreren van je kaart of later in je account je KIK-kaart koppelen aan een club met een unieke clubcode die je bij je club kunt opvragen. De club waar je voor wilt sparen moet zijn ingeschreven bij Club-is-Koning sparen. Dit kun je navragen bij het bestuur of de penningmeester van jouw club. Of kijk hier in het overzicht van deelnemende clubs of die van jou erbij staat.

Hoe kan ik mijn club steunen met mijn Klant-is-Koning kaart?

Heb je al een Klant-is-Koning kaart? Dan kun je in je eigen online Klant-is-Koning kaart omgeving je kaart koppelen aan de club waar je voor wilt sparen. Om je Klant-is-Koning kaart te koppelen aan de juiste club heb je de unieke Clubcode nodig. Deze code kun je opvragen bij het bestuur of de penningmeester van jouw club. Grote kans dat de clubcode ook op de website staat van jouw club. Als je Klant-is-Koning kaart is gekoppeld, kun je direct starten met het spekken van de clubkas door simpelweg boodschappen te doen bij Vomar.

Heb je nog geen Klant-is-Koning kaart? Dan kun je een kaart in één van onze winkels halen of in de Vomar-app een digitale kaart aanmaken. Bij het aanmelden van jouw Klant-is-Koning kaart kun je de kaart dan ook direct koppelen aan jouw club met de unieke Clubcode.

Club is Koning sparen
Met je Klant-is-Koning kaart kun je eenvoudig en geheel kosteloos ook jouw club steunen. Dit doe je door jouw kaart aan de club te koppelen. Daarna hoef je alleen maar je kaart bij het afrekenen van je boodschappen te scannen bij de kassa. Wij houden automatisch bij hoeveel boodschappen alle sparende leden doen. Dit is tijdens het afrekenen dus geen keuze voor jou als klant (kooppunten sparen is wel altijd een keuze). Na het scannen van je kaart spaar je automatisch mee. Je kunt daarnaast ook nog kooppunten voor jezelf kopen, maar dit hoeft dus niet.

3. Kost Club is Koning sparen mij iets?

Nee, het kost je niets. Je hoeft alleen je Klant-is-Koning kaart te scannen bij het afrekenen. Zo kan Vomar bijhouden hoeveel boodschappen er zijn gedaan en op basis daarvan het bedrag overmaken aan de club. Dit bedrag is 0,5% van het totaal bestede bedrag aan boodschappen van alle sparende leden. Vomar Voordeelmarkt maakt dit bedrag dus over aan de club. Hoe meer leden sparen en ook boodschappen doen bij Vomar, hoe meer de clubkas gespekt wordt.

Hoe weet ik of mijn club meedoet aan Club is Koning sparen?

Je kunt je Klant-is-Koning kaart alleen aan jouw club koppelen als deze ook staat ingeschreven bij Club is Koning sparen. Je kunt dit bij het bestuur of de penningmeester van jouw club navragen. Of kijk hier in het overzicht of jouw club erbij staat en deelneemt. Grote kans dat de clubcode ook op de website staat van jouw club of op een poster staat in de kantine. Als jouw club is ingeschreven dan is er een unieke Clubcode waarmee je jouw Klant-is-Koning kaart kunt koppelen aan de club.
Geeft het bestuur of de penningmeester aan dat jouw club nog niet meedoet met Club is Koning sparen, dan kan de club zich wel inschrijven. Alleen iemand uit het bestuur of de penningmeester kan dat doen door de club aan te melden via 
dit formulier.

Ik wil graag stoppen met sparen voor mijn club, hoe doe ik dat?

In je eigen online Klant-is-Koning kaart omgeving kun je zelf eenvoudig de koppeling van je Klant-is-Koning kaart met de club ongedaan maken. Als je bent ingelogd, zie je rechtsboven je eigen gegevens, de gegevens van de club staan. Hier staat een knop bij met de tekst: Stoppen met Club is Koning sparen. Door hier op te klikken wordt de koppeling met de club opgeheven en spaar je per direct niet meer mee voor deze club. Over alle boodschappen die je tot het moment van uitschrijven hebt gedaan ontvangt de club nog 0,5%. Heb je de koppeling opgeheven, maar wilde je toch blijven sparen? Je kunt simpelweg de club dan weer opnieuw koppelen met de unieke Clubcode.

Kan ik voor meerdere clubs tegelijk sparen?

Je kunt maximaal één club koppelen aan de Klant-is-Koning kaart en dus voor één club tegelijk sparen. Je kunt wel eenvoudig wisselen van club door je kaart te ontkoppelen van de ene club en weer te koppelen aan de andere club. Zo kun je halverwege het jaar bijvoorbeeld wisselen van club en zo voor twee clubs per jaar sparen.

Weet mijn club dat ik meespaar met Club is Koning sparen?

Nee, de club kan alleen zien hoeveel kaarten er aan de club zijn gekoppeld en wat de tussenstand is van het totaal gespaarde bedrag in de lopende periode. Er zijn dus geen gekoppelde kaartnummers of gegevens van spaarders voor de club inzichtelijk.

Kan ik zien hoeveel er voor mijn club gespaard is?

Je kunt op dit moment nog niet zien hoeveel er gespaard is voor de club.
Met het deelnemen aan Club-is-Koning sparen ga je ermee akkoord dat Vomar je op de hoogte mag houden over het gespaarde bedrag en eventueel nieuws rondom Club-is-Koning sparen. We laten je ieder kwartaal weten welk bedrag er is overgemaakt aan de club via een e-mail. Hierbij worden altijd alleen maar totaalbedragen genoemd en is dit nooit te herleiden naar individuele spaarders.  

Ik spaarde al vóór september 2021 voor mijn club. Wat verandert er voor mij?

Dan verandert er niets voor je: je spaart nog steeds automatisch mee. Nieuw is dat je in de Vomar-app je kaart in je account ook eenvoudig kunt ontkoppelen en koppelen aan een club (voor als je mogelijk voor een andere club wil sparen). Als je club een account aanmaakt kunnen ook leden die nog niet spaarde voor de club nu hun kaart koppelen en meesparen.

Like what you see?

Hit the buttons below to follow us, you won't regret it...