Nieuwe klachtenregeling deeltaxi

Geschreven op .

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Nieuwe klachtenregeling deeltaxi

 

Sinds 1 juni 2020 verzorgt onafhankelijk klachtenbureau De Have de klachtafhandeling voor de deeltaxi (collectief vervoer Wmo).

 Deeltaxi

Taxi Salders, dat het vervoer met de deeltaxi uitvoert, behandelde klachten van cliënten voorheen zelf.

 

Cliënten vonden deze manier van werken niet onafhankelijk genoeg. Daarom is bij de verlenging van het contract van Taxi Salders afgesproken om een klachtenbureau in de arm te nemen. Het contract met De Have loopt tot 30 september 2022, gelijk aan de einddatum van de eerste verlenging van het contract met Taxi Salders.

 

Werkwijze

Cliënten kunnen klachten over de deeltaxi digitaal of telefonisch melden bij klachtenbureau De Have. Het bureau neemt vervolgens telefonisch contact op met de indiener. Binnen twee weken volgt uitsluitsel over de opvolging of het besluit over de klacht. De Have, Taxi Salders en de gemeenten hebben afspraken gemaakt over nog lopende klachten.

 

Informatie voor inwoners over de deeltaxi en de klachtenregeling is te vinden op www.almere.nl/deeltaxi

Bron: Gemeente Almere

Afdrukken