Informatie Deeltaxi Almere
INFORMATIEKAART MOBILITEITSLAB (DEELTAXI)
Mobiliteitspas
Komt u in aanmerking voor de deeltaxi? Dan ontvangt u een mobiliteitspas met een uniek pasnummer. Zorg dat u de pas bij u heeft wanneer u gebruikmaakt van de deeltaxi of andere vormen van vervoer via Taxi Salders.
Welke ritten kunt u maken?
Wel: Bezoek aan sociale contacten Niet1: Naar dialyse
Boodschappen doen Naar dagbesteding
Naar ziekenhuis voor controle of visite Naar chemo- of radiotherapie
Naar fysiotherapie (zonder rolstoel) Naar fysiotherapie (met rolstoel)
Naar vrijwilligerswerk Naar werk
Indien uw zorgaanbieder een contract heeft afgesloten met Salders voor dagbestedingsvervoer kan het uiteraard wel zo zijn dat fa. Salders u vervoert naar de dagbesteding, doch dat behoort dan niet tot de zogenaamde deeltaxi.
Bij misbruik kan Taxi Salders de kosten voor de rit aan u doorberekenen.
Vervoersgebied
Uw reis begint of eindigt in Almere. De gereserveerde rit geldt voor maximaal vijf OV-zones.
Zie: http://openov.nl/zones/
Verder reizen is mogelijk. Hiervoor betaalt u € 12,50 per extra zone.
Rit reserveren per telefoon of e-mail
Voor het reserveren van een rit belt u met telefoonnummer (036) 760 88 00. De telefonist(e) vraagt om de laatste vier cijfers van uw pasnummer of om uw geboortedatum. U kunt uw ritten ook via e-mail regelen via
Op tijd reserveren
Reserveer uw rit met de deeltaxi het liefst minimaal 24 uur van tevoren. Voor standaard ritten geldt dat u deze uiterlijk tot één uur van tevoren kunt boeken.
Ophalen en omrijden
De chauffeur van de rit kan maximaal vijftien minuten eerder of later komen dan de tijd die met u is afgesproken. Mogelijk rijdt de chauffeur tijdens de rit om, zodat hij of zij andere passagiers kan ophalen of afzetten. Reken dus op minimaal zestig minuten reistijd. Wilt u bijvoorbeeld om 13.00 uur ergens zijn? Reserveer de deeltaxi dan om 12.00 uur.
Kosten
U betaalt altijd een opstaptarief en een bedrag per kilometer. De kosten zijn gelijk aan het reguliere tarief voor het openbaar vervoer. De eigen ritbijdrage kan hoger uitvallen dan de kosten met de stadsbus aangezien het aantal km’s hoger kan zijn. De actuele tarieven vindt u op www.salders.nl/tarieven
Mogelijk kunnen mensen in uw eigen omgeving u helpen met vervoer naar deze bestemmingen. Lukt dit niet? Neem dan contact op met het wijkteam bij u in de buurt voor een andere oplossing. Kijk op www.wijkteamsalmere.nl voor de contactmogelijkheden of bel naar telefoonnummer 14 036.
U kunt betalen via automatische incasso, via een factuur of contant.
Hieronder ziet u welke administratiekosten u betaalt en hoe u uw rittenoverzicht krijgt.
Betaalwijze Administratiekosten Rittenoverzicht
Incasso € 0,00 Per e-mail
Factuur € 2,50 Per post
Contant € 0,00 (Geen voorkeur vanwege de veiligheid van de chauffeur)
Bagage en hulpmiddelen
Het is toegestaan om één stuk handbagage per persoon mee te nemen. Buiten de handbagage is er in het taxibusje ook ruimte voor één hulpmiddel (bijvoorbeeld een rollator, rolstoel of scootmobiel).
Begeleiding
Medische begeleider: heeft u tijdens de rit hulp nodig die de chauffeur niet kan bieden? Dan kunt u een begeleider meenemen. Hij of zij reist gratis mee met een OV-begeleiderskaart. Deze is aan te vragen via www.ov-begeleiderskaart.nl
Sociale begeleiders: ook zonder medische noodzaak mag u één begeleider meenemen. Hij of zij betaalt dezelfde eigen bijdrage voor de rit als u.
Dieren
Herkenbare hulphonden kunnen gratis met u meereizen. Andere dieren kunnen mee in een afgesloten tas of kooi op schoot. Bij het reserveren van de rit kunt u aangeven dat u een huisdier wilt meenemen.
Wijzigingen
Verandert er iets in uw gegevens? Bijvoorbeeld omdat u gaat verhuizen of omdat u een nieuw telefoonnummer heeft? Dit kunt u doorgeven aan Taxi Salders via (036) 760 88 00 of via
Verlies mobiliteitspas
Bent u uw mobiliteitspas verloren of is deze gestolen? Dan kunt u bij Taxi Salders een nieuwe pas aanvragen. Hiervoor betaalt u € 15,00 (inclusief verzendkosten).
Vrijwilligersvervoer
Stichting Salders Doet beschikt over ervaren krachten speciaal opgeleid voor uw vervoer met meer tijd en aandacht. Indien beschikbaar en gewenst kunnen zij met u mee om bijv. een recept op te halen, u uit de jas helpen bij terugkomst in huis of overdracht aan de gastheer of gastdame van het ziekenhuis. De inzet is afhankelijk van beschikbaarheid.
Klachten
Bent u niet tevreden? Dan kunt u een klacht indienen. Dit kan op verschillende manieren:
Telefonisch via (036) 760.88.01
Per e-mail via
Per post via Taxi Salders, Antwoordnummer 6164, 1320 WB Almere (postzegel niet nodig).
Voor uw klacht via e-mail of post kunt u gebruikmaken van het klachtenformulier op www.salders.nl/klachten
Een onafhankelijke medewerker behandelt uw klacht. U krijgt binnen vier werkdagen na ontvangst een afhandelingsbrief
- Aangemaakt op .
- Laatste update op .
- Hits: 1080