Skip to main content

Hersenz.

Hersenz logoVergeetachtig, erg moe, snel boos, impulsief, somber, de weg niet kunnen vinden, passief of lusteloos, moeite met praten of het begrijpen van gesprekken, problemen met plannen of concentreren. Het kunnen de gevolgen zijn van hersenletsel, door een beroerte, ongeluk, zuurstoftekort of hersenaandoening.

 

Hersenletsel gaat niet over maar u kunt er wel mee leren omgaan. Door te praten over de veranderingen, te gaan bewegen en uw energie beter te verdelen. Handigheidjes en hulpmiddelen kunnen het leven met hersenletsel makkelijker maken. U krijgt weer zelfvertrouwen en weet beter wat u wel en niet kan. U leert dingen op een manier die past bij wat u wél kan.

 

Als naaste van iemand met hersenletsel gaat u uw partner of familielied beter begrijpen. U leert ook om uw eigen wensen en grenzen aan te geven.

Naar de website van Hersenz.

  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .
  • Hits: 234

Belangenbehartiging Mantelzorgers Almere (BMA)

VMCA behartigt de belangen van groepen mantelzorgers via de werkgroep: Belangenbehartiging Mantelzorgers Almere (BMA).
 VMCA VoorElkaarInAlmere RGB
 
De BMA bestaat uit een groep betrokken mantelzorgers die knelpunten inventariseert met betrekking ot de positie van groepen mantelzorgers en komt op voor hun belangen. Signalen worden doorgespeeld naar samenwerkingspartners, media, gemeente en politiek.
 
 
De BMA raadpleegt en adviseert mantelzorgers via meldacties, enquêtes en behoeftepeilingen. Ieder jaar is het mantelzorgdebat een vast evenement. Hier gaan mantelzorgers in gesprek met beleidsmakers en professionals. Aandacht is er voor knelpunten die mantelzorgers ervaren en mogelijkheden die er zijn om de (financiële) belastbaarheid van mantelzorgers te vergroten en hun positie te versterken.
De BMA heeft een informatie- en adviesfunctie met betrekking tot wet- en regelgeving, bezuinigingen en ontwikkelingen op het gebied van mantelzorg(ondersteuning). Zij is verantwoordelijk voor
informatievoorziening aan mantelzorgers op de website van de VMCA en organiseert themabijeenkomsten over actuele onderwerpen.
 
Vanuit de werkgroep van de BMA is er directe afvaardiging naar de WMO raad, het Breed Overleg en afstemming met provinciale en landelijke belangenbehartiging. De BMA wordt ondersteund door de
projectcoördinator informele zorg van de VMCA.
 
Meer informatie: Jos Alders, Projectcoördinator Informele Zorg en Coördinator BMA
Tel: 036-5297550 @: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Zie ook: www.vmca.nl
Belangenbehartiging Mantelzorg Almere
  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .
  • Hits: 216

Topcoaching De vooruitgang

TopcoachingWaar staan we en waar willen we heen?

 

Topcoaching De Vooruitgang is een UWV erkende jobcoachorganisatie. In 2014 hebben wij ook de erkenning gekregen voor uitvoering van IRO trajecten alsmede de erkenning voor Sociale Activering. Hiermee zijn wij in staat clienten te begeleiden vanaf het begin tot het eind.

 

We bemiddelen, begeleiden en coachen mensen zoals u en ik naar een passende werkomgeving. Ook zijn wij gespecialiseerd in het begeleiden van mensen met een lichamelijke, psychische of verstandelijke beperking. Dit doen wij samen met het bedrijfsleven, UWV, gemeenten, scholen, leer- werkcentra en centra voor dagbesteding.

 

Bij Topcoaching de Vooruitgang staat de mens centraal. Onze dienstverlening is zakelijk, warm, integer en betrokken. Onze coaches verstaan hun vak, ze hebben oog voor client en organisatie en zijn professioneel, passievol en integer.

 

We zijn in bezit van het kwaliteitskeurmerk ‘Blik op Werk’. Dit kwaliteits- en kennisinstituut toetst elk jaar de prestaties en kwaliteit van Topcoaching De Vooruitgang als re-integratie en coachingsbedrijf.

 Naar de website van Topcoaching De Vooruitgan.

We zijn actief in Flevoland, de Noordoostpolder, Overijssel en Gelderland. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Zwolle.

  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .
  • Hits: 232

Joost Zorgt

Joost Zorgt is een (thuis)zorgorganisatie die vanuit het perspectief van de zorgvrager is ontstaan. Joost Nauta, is zorgvrager maar is gelijktijdig de oprichter en het gezicht van Joost Zorgt. Hij was de eerste klant van Joost Zorgt. Inmiddels zijn wij uitgegroeid tot een organisatie die aan alle kwaliteitseisen van de overheid voldoet, maar wij doen meer. Denk bijvoorbeeld aan zorgvakanties. Via Joost Schoolt werken wij doorlopend aan goede zorg voor zorgvragers, zorgverleners, mantelzorgers en vrijwilligers.

 

Joost Zorgt is toegelaten als zorginstelling tot de AWBZ door het College van Zorgverzekeraars en gecertificeerd door stichting HKZ. Joost Zorgt is gecontracteerd door zorgverzekeraar Achmea, Agis, en Menzis. Het dienstenpakket van Joost Zorgt bestaat uit de volgende zorgdiensten. Met deze diensten kunnen wij een zorgarrangement voor u samenstellen dat past bij uw persoonlijke zorgvraag.

 

Inmiddels zijn we een professionele organisatie geworden, maar we vergeten nooit dat wij vanuit een bijzonder ideaal zijn ontstaan. Dit ideaal bewaren wij door te werken vanuit onze kernwaarden waar zorgverleners, kantoorpersoneel en directie zich met overtuiging aan houden. Dit kunt u van ons verwachten. Welkom bij Joost Zorgt, uw zorgcoach in de buurt!

Naar de website van Joost Zorgt, http://www.joostzorgt.nl/

  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .
  • Hits: 233

VMCA Almere

Logo_VMCA_11-8-2014VMCA Almere, wat doen wij

De VMCA maakt zich sterk voor een sociale stad. Dit doen wij vanuit het perspectief van vrijwilligerswerk en mantelzorg. 

Op het gebied van vrijwilligerswerk vormen wij een spin in het web. Vrijwilligers en maatschappelijke organisaties kunnen bij ons terecht voor vrijwilligerswerk, advies, training en informatie. Wij brengen vraag en aanbod van vrijwilligerswerk samen en helpen mensen en organisaties met een goede invulling van vrijwilligerswerk.
Mantelzorgers kunnen bij ons terecht voor ondersteuning, advies, cursussen en ontspanning. Wij zetten ons ervoor in dat mantelzorgers hun mantelzorgtaken met plezier kunnen uitvoeren en niet overbelast raken. 

Bij het uitvoeren van onze activiteiten werken wij intensief samen met een groot aantal maatschappelijke organisaties en bedrijven.

De VMCA maakt zich sterk voor een sociale stad. Dit doen wij vanuit het perspectief van vrijwilligerswerk en mantelzorg.

Op het gebied van vrijwilligerswerk vormen wij een spin in het web. Vrijwilligers en maatschappelijke organisaties kunnen bij ons terecht voor vrijwilligerswerk, advies, training en informatie. Wij brengen vraag en aanbod van vrijwilligerswerk samen en helpen mensen en organisaties met een goede invulling van vrijwilligerswerk.

Mantelzorgers kunnen bij ons terecht voor ondersteuning, advies, cursussen en ontspanning. Wij zetten ons ervoor in dat mantelzorgers hun mantelzorgtaken met plezier kunnen uitvoeren en niet overbelast raken.

Bij het uitvoeren van onze activiteiten werken wij intensief samen met een groot aantal maatschappelijke organisaties en bedrijven.

 

Website: http://www.vmca.nl/

  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .
  • Hits: 231

Afbeelding sparen

Vragen en antwoorden Vomar Club is Koning sparen

Hieronder vind je vast het antwoord op jouw vraag over Vomar Club is Koning sparen. Zo niet? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier..

De Clubcode van NAH Ontmoetingspunt Almere is: NAALM2021

Voor spaarders

Wat is Club is Koning sparen?

Door simpelweg boodschappen bij Vomar te doen en bij het afrekenen je Klant-is-Koning kaart te scannen, kun je de clubkas van jouw club spekken. Vomar keert, over het totaal bestede bedrag aan boodschappen van alle leden die voor de club sparen, elk kwartaal 0,5% uit aan de club.

Om te kunnen sparen heb je een geregistreerde Klant-is-Koning kaart nodig. Deze is verkrijgbaar in onze winkels of in de Vomar-app, zie voor meer informatie www.vomar.nl/kik. Je kunt tijdens het registreren van je kaart of later in je account je KIK-kaart koppelen aan een club met een unieke clubcode die je bij je club kunt opvragen. De club waar je voor wilt sparen moet zijn ingeschreven bij Club-is-Koning sparen. Dit kun je navragen bij het bestuur of de penningmeester van jouw club. Of kijk hier in het overzicht van deelnemende clubs of die van jou erbij staat.

Hoe kan ik mijn club steunen met mijn Klant-is-Koning kaart?

Heb je al een Klant-is-Koning kaart? Dan kun je in je eigen online Klant-is-Koning kaart omgeving je kaart koppelen aan de club waar je voor wilt sparen. Om je Klant-is-Koning kaart te koppelen aan de juiste club heb je de unieke Clubcode nodig. Deze code kun je opvragen bij het bestuur of de penningmeester van jouw club. Grote kans dat de clubcode ook op de website staat van jouw club. Als je Klant-is-Koning kaart is gekoppeld, kun je direct starten met het spekken van de clubkas door simpelweg boodschappen te doen bij Vomar.

Heb je nog geen Klant-is-Koning kaart? Dan kun je een kaart in één van onze winkels halen of in de Vomar-app een digitale kaart aanmaken. Bij het aanmelden van jouw Klant-is-Koning kaart kun je de kaart dan ook direct koppelen aan jouw club met de unieke Clubcode.

Club is Koning sparen
Met je Klant-is-Koning kaart kun je eenvoudig en geheel kosteloos ook jouw club steunen. Dit doe je door jouw kaart aan de club te koppelen. Daarna hoef je alleen maar je kaart bij het afrekenen van je boodschappen te scannen bij de kassa. Wij houden automatisch bij hoeveel boodschappen alle sparende leden doen. Dit is tijdens het afrekenen dus geen keuze voor jou als klant (kooppunten sparen is wel altijd een keuze). Na het scannen van je kaart spaar je automatisch mee. Je kunt daarnaast ook nog kooppunten voor jezelf kopen, maar dit hoeft dus niet.

3. Kost Club is Koning sparen mij iets?

Nee, het kost je niets. Je hoeft alleen je Klant-is-Koning kaart te scannen bij het afrekenen. Zo kan Vomar bijhouden hoeveel boodschappen er zijn gedaan en op basis daarvan het bedrag overmaken aan de club. Dit bedrag is 0,5% van het totaal bestede bedrag aan boodschappen van alle sparende leden. Vomar Voordeelmarkt maakt dit bedrag dus over aan de club. Hoe meer leden sparen en ook boodschappen doen bij Vomar, hoe meer de clubkas gespekt wordt.

Hoe weet ik of mijn club meedoet aan Club is Koning sparen?

Je kunt je Klant-is-Koning kaart alleen aan jouw club koppelen als deze ook staat ingeschreven bij Club is Koning sparen. Je kunt dit bij het bestuur of de penningmeester van jouw club navragen. Of kijk hier in het overzicht of jouw club erbij staat en deelneemt. Grote kans dat de clubcode ook op de website staat van jouw club of op een poster staat in de kantine. Als jouw club is ingeschreven dan is er een unieke Clubcode waarmee je jouw Klant-is-Koning kaart kunt koppelen aan de club.
Geeft het bestuur of de penningmeester aan dat jouw club nog niet meedoet met Club is Koning sparen, dan kan de club zich wel inschrijven. Alleen iemand uit het bestuur of de penningmeester kan dat doen door de club aan te melden via 
dit formulier.

Ik wil graag stoppen met sparen voor mijn club, hoe doe ik dat?

In je eigen online Klant-is-Koning kaart omgeving kun je zelf eenvoudig de koppeling van je Klant-is-Koning kaart met de club ongedaan maken. Als je bent ingelogd, zie je rechtsboven je eigen gegevens, de gegevens van de club staan. Hier staat een knop bij met de tekst: Stoppen met Club is Koning sparen. Door hier op te klikken wordt de koppeling met de club opgeheven en spaar je per direct niet meer mee voor deze club. Over alle boodschappen die je tot het moment van uitschrijven hebt gedaan ontvangt de club nog 0,5%. Heb je de koppeling opgeheven, maar wilde je toch blijven sparen? Je kunt simpelweg de club dan weer opnieuw koppelen met de unieke Clubcode.

Kan ik voor meerdere clubs tegelijk sparen?

Je kunt maximaal één club koppelen aan de Klant-is-Koning kaart en dus voor één club tegelijk sparen. Je kunt wel eenvoudig wisselen van club door je kaart te ontkoppelen van de ene club en weer te koppelen aan de andere club. Zo kun je halverwege het jaar bijvoorbeeld wisselen van club en zo voor twee clubs per jaar sparen.

Weet mijn club dat ik meespaar met Club is Koning sparen?

Nee, de club kan alleen zien hoeveel kaarten er aan de club zijn gekoppeld en wat de tussenstand is van het totaal gespaarde bedrag in de lopende periode. Er zijn dus geen gekoppelde kaartnummers of gegevens van spaarders voor de club inzichtelijk.

Kan ik zien hoeveel er voor mijn club gespaard is?

Je kunt op dit moment nog niet zien hoeveel er gespaard is voor de club.
Met het deelnemen aan Club-is-Koning sparen ga je ermee akkoord dat Vomar je op de hoogte mag houden over het gespaarde bedrag en eventueel nieuws rondom Club-is-Koning sparen. We laten je ieder kwartaal weten welk bedrag er is overgemaakt aan de club via een e-mail. Hierbij worden altijd alleen maar totaalbedragen genoemd en is dit nooit te herleiden naar individuele spaarders.  

Ik spaarde al vóór september 2021 voor mijn club. Wat verandert er voor mij?

Dan verandert er niets voor je: je spaart nog steeds automatisch mee. Nieuw is dat je in de Vomar-app je kaart in je account ook eenvoudig kunt ontkoppelen en koppelen aan een club (voor als je mogelijk voor een andere club wil sparen). Als je club een account aanmaakt kunnen ook leden die nog niet spaarde voor de club nu hun kaart koppelen en meesparen.

Like what you see?

Hit the buttons below to follow us, you won't regret it...