nah_logo3.png
Nah ontmoetingspunt Almere
Valys terug naar dienstverlening van voor corona, wel nog aanvullende regels voor veilig reizen.

Niet meer 48 uur van tevoren boeken

Deze versoepeling betekent dat een reis vanaf donderdag 16 juli niet meer 48 uur van tevoren geboekt hoeft te worden. Je kunt dus weer tot 21.00 uur op de avond voor vertrek kosteloos een reis boeken. Of tot een uur voor aanvang van de reis, waarbij je dan wel drie euro reserveringskosten betaalt.

Door druk van Ieder(in): eigen regie, meer flexibiliteit en scootmobiel weer mee

Ieder(in) is blij met deze versoepeling omdat dit ervoor zorgt dat mensen die afhankelijk zijn van het Valys vervoer weer meer regie en flexibiliteit krijgen. Dit is overigens niet de eerste versoepeling die naar aanleiding van maatschappelijke druk van onder andere Ieder(in) werd doorgevoerd. Eerder meldden wij ook al dat de scootmobiel weer mee mag met het Valys vervoer.

Wel nog enkele spelregels

De volgende spelregels blijven, ook na deze versoepeling, nog gelden om het vervoer zo veilig en verantwoord mogelijk te houden:

  • Reis alleen als je geen klachten hebt. Bij het boeken van je reis worden enkele gezondheidsvragen gesteld.
  • Tijdens de reis moet je een mondkapje dragen. Wanneer je om medische redenen geen mondkapje kunt dragen, neem dan contact op met Valys. Samen met jou wordt er dan gekeken hoe je op een veilige manier kunt reizen.

Vragen of toch nog problemen?

Wanneer je nog vragen hebt over het Valys vervoer, neem dan contact op met de Valys klantenservice. Zij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur via 0900-9630. Ook kun je op werkdagen tussen 09.00 tot 20.00 uur je vraag stellen via https://www.valys.nl/'); return false;">de chat op website van Valys

Kom je toch nog in de knel met je vervoer, meld dit dan bij ons meldpunt zodat wij deze signalen mee kunnen nemen. Het meldpunt kun je bereiken via 085-4007022 of

Wat voorbij is, is voorbij.
Vertrouw en maak ruimte voor iets moois en nieuws.

      Ontvangen van, voor positiviteit.nl   

Onafhankelijke cliëntondersteuning (OCO) Almere

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Onafhankelijke cliëntondersteuning (OCO) Almere

Heeft u binnenkort een gesprek met het wijkteam of uw zorgaanbieder? Onze tip: schakel een meedenker in. Bijvoorbeeld uw partner, een familielid, vriend of vriendin. Twee mensen weten namelijk meer dan een. U kunt ook gratis gebruikmaken van een onafhankelijke cliëntondersteuner (OCO). Via OCO Almere zijn tientallen vrijwilligers actief die door (eigen) ervaring uw situatie goed snappen. Hierdoor kunnen ze goed met u meedenken. U mag ook én een cliëntondersteuner én iemand uit uw eigen omgeving meenemen.

Wat doet een onafhankelijke cliëntondersteuner?

De vrijwilliger van OCO Almere kan bijvoorbeeld:

  • helpen op een rijtje te zetten wat uw vragen en wensen zijn;
  • het gesprek met het wijkteam of uw aanbieder helpen voorbereiden;
  • meegaan naar het gesprek;
  • waar nodig regels en procedures (laten) verduidelijken;
  • helpen met het maken van afspraken met het wijkteam of uw aanbieder.

Kortom: hij of zij staat u bij in de periode voor, tijdens en na de gesprekken. Die hulp is er totdat u goede afspraken heeft gemaakt over ondersteuning die bij u past. U bepaalt zelf hoe vaak u de onafhankelijke cliëntondersteuner nodig heeft.

 

Neem contact met ons op

Meer weten of een onafhankelijke cliëntondersteuner inschakelen? Bel naar (036) 200 21 58 (gratis, op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur).  E-mailen kan ook via . 

 

Wilt u liever een onafhankelijke cliëntondersteuner met beroepsmatige ervaring? Dan kunt u terecht bij MEE. Ze zijn bereikbaar via (088) 633 06 33 of .

Afdrukken

Vakantie 2Vakantie 1Groupon reizen, vakantie, eten, drinken en diversen bekijk en bestel via onderstaande link en steun daarmee gratis NAH Ontmoetingspunt.

https://www.sponsorkliks.com/products/shops.php?club=6150&category=&shopsearch=groupon

Klik hier voor meer informatie.